Byron bay och surfcaaaamp

Igår kom vi till byron bay- verkar väldigt mysigt här, småbutiker och massa uteställen. Väldigt mycket svenskar och norskar också.. Igår gick vi till beach hotellet, vi skulle inte dricka men det slank visst ner en öl en då och de värsta var att jag kände mig påverkad på en jävla öl! Kan bero på hur min kväll/natt var i lördas.

I söndas avslutade vi vårt surfcamp som varande i 5 dagar och fyra nätter- vi befinner oss som sagt nu i byron bay. Surfcampet har varit mycket roligt, roligt att lära sig surfa och jag kan faktiskt.... tror de eller ej! Vi har träffat mycket människor, bott på två olika ställen ena låg i kempesy eller något- de var i alla fall mitt i skogen och inget internet och heller ingen täckning. De andra hette spot x- där var det mycket större, mer folk och fräschare. Fest var det med så att säga... De handla dock om surfa, äta och dricka...

Vädret var inte de bästa heller, på första stället hade vi fint när vi surfa och lite annat sen har det bara regnat hela tiden... Dock är det varmt men man blir ju knappast brun av regnet vilket suger, men solen kanske kommer.

Läget- god mat, surfat i massor sammanlagt 14 timmar på fem dagar, pokertävlingen, alkohol- bussarna stanna liksom på bottleshop innan man åker till lägret.. Vi drack en del, vid andra stoppet köpte vi en box. 4.4 liter i, billigt och bra .. typ vin eller de är vin men dem kallar det gon, skit vin alltså och smakar sådäär gott!

De värsta med att camp och regn är att allt är fuktigt och blött och luktar illa- de gillar jag inte. Så vi har även ”lekt” backpackers och skippat duschat- bara skölj av saltvattnet- fy fan va ofräsch man känner sig liksom.. men de gjorde vi bara två dagar.. sen var jag tvungen- men de roligaste med att duscha är att man känner sig så jävla fräsch efteråt och man luktar tvål- annars luktar man blöthund- ”våtdräkterna” luktar ju APA!

Sammanfattning- väldigt roliga dagar, långa dagar och träningvärk och sår på händer av brädan men de var helt klart värt det, kul att kunna surfa!!!!! -dock skulle vädret varit bättre men allt kan ju inte vara toppen. (: Vi var på två olika som sagt första två dagarna var vi mitt i skogen och de var väldigt mysigt- mer mysigt och bättre surfväder- sol när vi surfa och regn och kvällen.. De andra var mycket större, mer folk och sämre väder men också väldigt bra... Maten är supergod- massa sallad att välja på och mycket varm mat- super.

Sista kvällen på surfcampet- då spela vi ”dansk beer game” Den kvällen alltså, hela jag är en minneslucka den kvällen... Det blir en anning för mycket för mig och Melanie. Haha
Roligt att få allt återberättat dagen efter- se bilder och massa annat smått och gott.. Jag och Melanie var nämnligen samtalsämnet vid frukosten och oj aldrig haft så många blickar på mig.. tror jag... Vi kan säga att vi var i fokus den dagen och oj vilken baksmälla jag hade.. De är en kväll som jag inte kommer glömma bort, aldrig tror jag.. En av mina värsta fyllor.. Jobbiga är att alla verkligen har massa kort på en visst.. de är inget jättefarliga kort men ändåå.. Alla såg en i de tillståndet och jaa.. men vi hade roligt åt det efteråt och alla kommentera verkligen de hela tiden.. De var ganska kul att få göra olika historier från olika personer dagen efter..

Surfcampet- var jättebra!

Idag har vi varit på stranden en sväng, vakna upp i morse och det var blå himmel fatta att jag blev chockad det var nämnligen ett tag sen.. Så vi tog på och badkläder och gick iväg till stranden, var där bara i två timmar sen kommer världen jävla skur.. Men jag är glad att jag fick glassa i två timmar, bättre än inget!
Ikväll ska vi cheeky monkey- vi har fritt inträde och gratis drink så varför inte, vi ska nog dra dit med några Holländska killar, ena är modell och en annan är skitsnygg- bland dem snyggaste jag sett( dock flickvän men de ska väl inte hindra mig...?) och den tredje, ja han dansar väldigt rolig de är väl vad jag har att säga.. De blir säkert ett helt gäng som tar dit..Hoppas på en kul kväll och så är vi på alkholen igen.. Nej jag ska nog ta de lugnt ikväll med min kropp klarar inte för mycket! Stackars min lever...

Lite bilder, klicka pa dem sa blir dem storre:

Sista kvällen i sydney- asregnar och jag var toksugen pa godis, sa vad gör man inte?



Lägret på första stället



Surfaaaaa


Partyyyy bilder


bild på mig från igår

Villl lagga in mer men det ar saaa segt!

Ha de sa braaaa, Pusssar


Kommentarer
Postat av: Mamma

Har saknat dina inlägg på bloggen. Jag är inte alls avundsjuk på er :(, ni verkar ha de hur kul som helst. Elsa är lika helgalen som vanlig, rev undertiden som jag satt här ner en blomkruka, med lekarkulor gissa om hon har kul. Ha det fortsatt bra och upplev mycket. Kramizar

2010-02-08 @ 12:00:10
Postat av: lilla syster

altid kul att läsa din blogg:D

härliga bilder syster

ni verkar ju ha de hur bra som hellesT:D:D

kramkram

2010-02-08 @ 16:53:01
URL: http://emmaisabell.devote.se
Postat av: Mormor

Roligt att få läsa lite nyheter från dig. Ni verkar ha haft kul på surflägret. Tittar man på bilderna ser ni ju riktigt proffsiga ut. Själv var jag i Stockholm i helgen. Mardrömsresa till Stockholm i fredags (nästan 8 timmar från Uddevalla. Tåget var försenat från Uddevalla så vi missade x2000 i Herrljunga fick åka mjölktåg till Skövde skulle därifrån åka med ett annat x2000 men det hade inte startat utan blev ersatt med ett gammalt lok och vagnar när vi var en liten bit från Stockholm gick tåget sönder så sista biten fick vi åka med ett pendeltåg in till Stockholms Central men sen blev det roligt när vi äntligen var på plats. Hemresan gick utan problem. Ha det så gott och ta hand om varandra. Kramar Mormor

2010-02-08 @ 20:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0