Imorgon åker vi till PAAAATOOOOONG

Där ska vi stanna i tre nätter, sen ska vi vidare upp i landet, till i HUA HIN- tydligen ett fint område så de ska besökas sen blir det bangkok- antingen direkt till flyget eller en natt i bangkok- SHOPPING VILL VA HAAA! Så vi får se hur det går med bangkok! =)

Dagarna bara rinner iväg- dock ligger vi mestadels på stranden och steker- Idag var det verklige stek kan jag säga, de andra dagarna har det varit solmoln typ, idag var solen framme hela tiden. Igår var vi på RAFTING- skit kul faktiskt! Nu ser vi framemot att strosa runt i patong, ligga stranden och PARTY!

Ni som känner mig bra vet ju att jag inte läser böcker, men under denna resan har jag änsålänge läst 10 böcker och varav 3 är engelska böcker. Jag måste säga att jag tycker det är skitroligt att läsa böcker, särskilt på engelska för jag förstår allt och känner mig verkligen mycket bättre på ENGELSKA! Weehhoo

Så nu har jag fått ett godkännade från Melanie att jag kan söka jobb på Bokia. Det var nämnligen sähär att  för två somrar då jag skulle söka sommarjobb, tänkte jag söka till BOKIA! Men detta tyckte inte Sara eller Melanie var en bra idé eftersom jag inte läste något och kunde då inte rekomendera böcker, haha Så jag fick höra detta ett tag, så nu kanske jag kan få ett godkännade från dig med SARRRRRRRIBUS`? HAHA

Ligger just nu i min säng på hotellrummet, Melanie packar och självklart är jag REDAN klar. Det regnar och åskar här nu så då får man hålla sig inne,  så jag kan berätta om vårt lyxiga restaurang besök igår - Vi åt på en finare restaurang eftersom Melanie skulle testa hummer som hennes pappa sagt till henne, den hette TWO CHEFS- maten var sjukt god, jag åt poatisgrattäng, kyckling och rödvinsås och drack tom collins till- alltså det var himelskt GOTT och så värt pengarna!

Rafting, skitskoooooj

Melanie gillade sin hummer

Sista stekdagen på Karon Beaach, dock äckligt vinkel men ändå! =)

SKULLE BARA SÄGA....

ATT JAG HAR DET BRA HÄR I THAILAND - VI SES OM TVÅ VECKOR KÄRA SLÄKT OCH VÄNNER!

Bild från MAYA BAY!

Imorgon blir det - Rafting och trekking i jungeln, FRÄCKT!

Back in Thailand

Flygresan gick som vanligt väldigt bra- lätt och enkelt! Dock vänta vi på flygplatsen i 6 timmar, nattetid! Vi sov inget, inte så lätt att göra det på en flygplats faktiskt men tiden gick ganska fort än då- så nu befinner vi oss i Karon beach igen och jag måste bara säga att det är väldigt folktomt, många resaturanger har stängt.. Man märker att lågsäsongen har kommit, väldigt folktomt och väldigt lite folk på stranden. Stora vågor med i havet- igår när vi bada åkte jag med under och tappade tillockmed trosorna... haha väldigt starka!!

Igår när vi kom hit checka vi in och begav oss till stranden med ett leende på läpparna- äntligen sol och hav. Låg där en stund sen gick vi tillbaka till hostelet för att vila, inte sovit något förra natten, la oss runt 3 tiden på dagen och jag vakna upp klockan 22.00, vilken powernap tänkte jag och släkte sen lampan i taket och Melanie vakna till och de ända hon sa var: "Sänk AC jag fryser" självklart gjorde jag vad hon sa och sen somna jag om som en stock och vi vakna runt nio dagen efter. vilken sömn vi hade fått 18 timmar.. Vi vart nog välidgt trötta, haha!

Idag blev det stranden fast ingen sol vart framme, men vi får nog lite färg ändå.. Eller solen var under molnen, fortfarnade varmt.. =) Nu ska vi bara softa se på lite one tree hill och ta de lugnt och ladda inför nästa soldag- gud älskar solen!

Hoppas ni har det toppen
KRAMAR

Natten kommer spenderas på flygplasten, ännu en gång!

Idag checka vi ut från vårt hostel och just nu befinner jag mig i ett köpcentrum, eftersom vi har lite packning med oss så får vi gå en och en att å shoppa, så melanie är nu ute på en shoppingtur, hon hade en del som hon ville köpa så det tar nog någon timme eller timmar. vad vet jag!

Sitter här på ett fik med datan framför mig och bara tar det lugnt, har tittat på lägenheter i Göteborg nu och det är svårt, finns inte många lediga och de som är lediga är säkert svårt att få. Plus jag vet inte hur mycket min maxhyra får vara så jag klarar mig. Hitta ingen direkt, hitta nån men då var hyran för hög tyckte jag.. Så jäkla svårt, jag som verklingen vill ha något eget. SÅ GALET MYCKET MED! Hitta en i Majorna för ett ganska bra pris och så går jag in och läser mer på lägenheten, då får man inte studera om man ska bo i den lägenheten, va är det för töntigt.. Jag tänker då inte bo i en lägenhet med 18 kvadratmeter- de är något som är säkert eller en lägenhet med kokskåp- tänk att öppna ett skåp så finns det en platta där man kan koka sina nudlar. nej heller bor jag på gatan- OJ lite överdrivet!  Så hoppas det ramlar ner någon lägenhet för mig.. Jag VILLLL så gärna. haha

Men nu ska jag byta webbplats för boplats eller arbetsförmedlingen. hahaa så kul har jag i malayisa- måste göra ltie vettiga saker med =)

Men som sagt senare ikväll åker vi till flygplasten, ska flyga tidigt imorgn bitti, så kommer tillbringa några timmar på flygplatsen inatt- de är en tradition nu, dock blir det bara 5 timmar tror jag.. vilket är inget om man jämför med dem senaste gånger, senaste vart ett dygn, haha

Så vi flyger till phuket och där har vi boakt ett boende på karon beach- ett hostel fast vi har eget rum för typ  mindre än 300 svenska  kronor för 5 nätter per person, verkligen bra pris!

Åh igår skypa jag med Johanna- de var verkligen jättekul, vi har banne mig inte pratat på 3,5 månad. de är sjukt,  vi brukar prata varje dag så de kändes super att få höra din röst vännen!

KRAMAR

Vårt lyhotel för en natt, HAHA

Här checkar vi in idag- nyss bokat, vi  tog en natt eftersom det kosta en del- så idag ska vi softa på hotellet, vid poolen, gymmet och imorgon vändas en stor frukostbuffe.. Inte VARDAGSLYX!

Have a nice day, i will have that!
Miss you guys
HUGS

Det börjar ljusna

Kommande dagarna kommer att spenderas i kuala lumpur, sen blir det tillbaka till thailand den 25 april och njuta av dem sista två veckorna av denna resan- kommer bli SÅÅ BRA! Vi har planerat vad vi kommer göra ungefär, antar att ni vill veta:

-Vara i karon- fem dagar, göra någon/några dagsutflykter
-Åka och bo i Pantong, två nätter, testa på utelivet där och även åka in till phuket town och gå en dag.
-Sen har vet vi inte riktigt, funderar på åka till något ställe som inte är så mycket turister, se lite annat och thailand
-Efter det till bangkok, där vi ska vara tre nätter, shopping, bo lite finare innan vi ska hem!

( en thailänsk matlagningskurs, hoppas vi med PÅ!)

Visst låter det som en bra plan, känns skönt att ha de planerat, vi tog flyg till Phuket efter det tar 1,5 h istället för 31 timmar och inte så mycket dyrare, kanske 100 svenska kronor och vi får mer tid i thailand eftersom vi får 30 dagar istället för 15. Vi vill till solen, kuala lumpur erbjuder inte oss DET!

Ha de bäst
Kramar

Båttur

Det var skithärligt med båttur idag-vädret var perfekt och vi fick även se HAJAR! Ne Ni? väldigt cooooooolt! Sen hitta vi även en ny funktion på Melanies kamera. Titta in:

GRYMT HOPP! FETT SNYGGT

JAG OCH EN ANNAT TJEJS BEN? Gissa vilka som är mina?

Idag åker vi till Malayisa- bara några timmar kvar- sen blir det härligta nattbåt och sen buss till Malaysia.. Älskart (IRONI)

HA DE BÄST!

Ändrade planer

Idag har vi bokat bussbiljett till Malaysia, den tar 25 timmar. Vi skulle ju till laos eller Vietnamn men för att komma dit var man tvungen att fixa visum i Bangkok och melanie var inte så sugen på att åka dit så vi skippa det och jag antar att ni hemma är tacksamma för det.. Ni vill ävl inte att vi ska vara med om skottlossning. Hoppas det bättrar sig öfr vi flyger ju hem från bangkok och jag vill ju shoppa det sista där.

Men vi ska i alla fall till malayisa där vi startade vår resa, så vi ska väl besöka det berömda shoppingcentrumet osm vi var på förra gången och shoppa lite, sen ska vi försöka bo på hotel med pool så vi inte tappar vår färg.. Sen ska vi nog resa lite i malaysia till stränderna och stanna där någon dag. Allt detta beror på om vi åfr ett visum med 30 dagar som vi kan ha i thai eller ett med 15 dagar. om vi bara får 15 dagar måste vi stanna i Malaysia till 28 april innan vi reser tillbaka till Thailand annars om vi får 30 dagar kan vi resa tillbaka tidigare- men jag skulle nog vilja resa lite i malayia..

Dock lite depp jag som ville till Vietnamn, men får väl ta det nästa gång jag åker till Thailand eller reser, lär nog dröja ett tag efter detta!  Men i alla fall imorogn lämnar vi, men på dagen ska vi ut på båttur- en snorkeltur igen, vi gillar det! Så vi kommer att ha snorklat här på Koh Tao innan vi lämnar det! Hoppas på sol, men det tror jag det har varit det görlänge nu, jag har liksom änna tröttnat att ligga på stranden och bara sola, fattar ni? TRöttnat så ska bli skönt med en båttur imorgon och sen  blir det en äcklig-jobbig resa till Malaysia i en busss men först en nattbåt igen!

Efter vi kommer tillbaka till thailand från Malaysia vet vi inte riktigt vad som står på planeringen eftersom vi åker neråt ¨åt phuket hållet, kanske vi hoppar av där eller något. Meningen var ju att vi skulle högst upp i thailand och göra trekking, men vet inte om vi orkar åka igenom hela landet bara för att göra det. Så vi kanske göra något sådant i phuket eller nått annat, typ djungelsafari finns ju med! vi har inte pratat så mycket om det men vi får se!

Hoppas ni har det bra hemma, saknar er jättemycket!Även fast jag har det toppen här borta, men man kan faktiskt vara lite små grinig och sur här borta med, tror dock det beror på lite hemlängtan, saknar min familj och vänner- Plus att jag och melanie börjar tröttna att leva 24/7 med varandra, det är påfrestande och man blir lätt smågrinig på den andra för inga saker. Åh är man själv lite smågrinig går det ut över den andra. Fast även för detta GILLAR JAG HENNE GRYMT MYCKET- VI GÖR EN BÄSTA RESAN NÅGONSIN! Det är förståligt att blir trötta på varandra.Så nu ska jag njuta av den sista tiden här och vi ska ha det bäst, det lovar jag! kommer sakna varje minut av denna resan sen när jag kommer hem =)=) känner mig resan bättre, när jag skrivit av mig! Hoppas ni gillar min läsning!
KRAAAAM

Nördar på restaurangen- solnedgången, sjukt vackert

=)=)=)

Koh Tao är helt underbart- så skönt att bo på ett ställe länge, vi bor tillockmed på samma hotell, som det ser ut nu har vi bokat boende till på lördag, sen får vi se om vi stannar mer eller åker vidare till bangkok, lite oroligt där har jag läst och hört, men lyckligvist har det avtagit lite.. Vill ju änna inte vara med om en skottlossning, räcker med Tsunamivarning för min del!

Saker vi Gjort på Phi Phi och Koa Tao

- Båttur på phi phi som ni läste i förra inlägget

- Party på Phi - freee becket, vi gillart

- Åkt nattbåt till Koa tao, spännande och väldigt trångt

- hyrt moped här på Koh Tao- dock inte lite roligt som förra gången, vägarna var försmå och dåliga, så vi körde inte så mycket.

- vi har fira gott nytt år, med vattenkrig, så firar thaiarna nyår- galet vattenkris- dock väldigt roligt sen blev det fest

- vi har träffat Daniel som vi träffa på surfcamp.

- solat och badat i massor

- Ätit frukostbuffé- VARJE DAG här på Koh Tao- riktigt lyxigt och ändå lika billigt som att beställa en vanligt macka och dricka.

- JAG HAR SÖKT SKOLA, I GÖTEBORG OCH DET BLIR FÖRSKOLELÄRARE MED INRIKTNING NAUR OCH MATTEMATIK I BARNENS VÄRLD!

Vi ska troligtvist ut och snorkla här med, det sägs att de här är det bästa stället att snorkla och dyka, så vi kör snorkla. (=

Jag har verkligen varit dålig med att lägga ut bilder så nu ska ni få masssa bilder, både från Phi Phi- båtturen och även bilder från Koh Tao

- så nu vill jag få KOMMMMENTARER- känns sådär att be om det men det har varit väldigt dåligt med det på senaste (:

Bilder från Båtturen på PHI PHI!

FFest på Phi Phi

Bilder från Koh Tao- nyårsafton! HIHI

Se och njut- Masssa kramaar

Tsunamivarning

Igår börja dagen som vanligt vi gick och åt frukost sen hade vi bokat båttur ut till alla olika ställen runt phi phi. Men när vi väl sitter och väntar på båtturen där dem skulle hämta oss- börjar folk, skrika, prata i telefon och springa för fulla muggar- så vi fatta att något var på gång- så alla sa till oss att springa- så det var väldigt kaotiskt här- folk sprang på varandra folk ropa på sina barn, med mera. Väldigt äckligt, vi tog oss ganska högt upp men de hade kanske inte varit tillräckligt om en våg hade kommit. Vi vänta där ett tag sen fick vi reda på att det inte blev något men gud de var verkligen jätteläskigt, mitt hjärta har aldrig slagit så fort och var ganska rädd. Men efter dem sagt att det inte var något, allt var okej! Blev verklgien att som vanligt, väldigt konstigt folk gick till stranden  och så. Vi som hade bokat båttur- var inte jättesugna på att åka ut men dem sa att det var okej och de är säkrar att vara ute på havet än på land i fall något skulle hända. Så vi åkte iväg på vår båttur!

Vår båttur var jättebra, vädret var molnigt till en början men när vi kom till första stället som var monkeybeach, kom solen fram- OCH vi fick se apor denna gången, förra gången jag var här missade vi dem. Sen besökte vi även snorkelställe, olika öar, mayabay, sharkpoint, det var en lyckad båttur och den avslutades med att se på solnedgången, jättefint!

Idag ska vi lämna phi phi och åka till Koh Tao- åker senare idag och kommer åka nattbåten- så nu sitter vi och äter frukost dår dem har trådlöst internet. Med vår packing, måste ha med den hela dagen eftersom vi redan checkat ut. Kämpigt, särskilt jag som har fått magproblem inatt- mycket mysigt att springa på toaletten hela TIDEN! HAHA Annars idag ska vi ta de lugnt- ska gå upp till wienpoint, dock tråkigt för vi åfr gå upp en och en till den eftersom en måste passa packningen. hahah- de är något på 2000 trappsteg- så de lär bli svettigt, sen även se om vi hittar minnesplatsen från tsunamin.

Kanska laddar upp bilder från båtturen senare eller i koh Tao!

Ha de bra, Kramar

Från Karon till Phi Phi

Dagarna går verkligen fort, de tre senaste dagarna har vi som sagt bytat by, vi bor i karon istället för kata men imorgon åker vi till fina phi phi, ska bli toppen.

Men som sagt första dagen åkte vi till Bang Tao, där vi träffa Melanies faster plus familj- så vi åkte till deras hotel- fyra pooler räkna jag till.haha Dem bodde jättefint och stranden i Bang Tao var härlig. Efter vi hade varit hos dem tog vi oss till Patong- eftersom det låg på vägen tillbaka till Karon- vi checka in shoppingen och gick på bangla road, titta även till håkans bar- dock ingen HÄKAN DÄR! Typiskt Vi såg heller inte många killar som var tjejer på bangla road- förra gången jag var där var det massvis.. Försten jag kände igen mig väldigt mycket nu när vi gick på den gatan,. Såg även den svenska restaurang som vi åt på och vi åkte även förbi de hotellet som vi bodde på och de såg sig likt ut- om någon ville veta.. HAHA

Karon Beach

De hotellet jag bodde på första gången jag var i Thailand

Jag på Bang Tao stranden, snygging!

Man eller Kvinna

Håkans BAR!

Idag hände det något stort- VI HAR ÄTIT SVENSK MAT- lax, kokt potatis och dillsås- det var sjukt gott- jag som längtat efter lax- så nu har jag äntligen fått det. Dock vart det dyrare än thaimat men ändå ett hyfsat bra pris- runt 70 svenska kronor och de var SÅ VÄRT DET!! Sen hitta jag även denna goda påsen- de har jag också haft sug efter, svensk godis, helst skulle jag vilja ha Marabou chokladkaka men detta har jag också nämnt några gånger.. Den ligger här bredvid mig, ska ha den imorgon på buss/båt färden till PHI PHI!- JAG HAR DET FÖR BRAAAAA!

Bilder från idag:

HAHA FÖR MYCKET MAT I MIN MAGE- NÄSTAN EN BILRING- ÄR DOCK PÅ SEMESTER! LYXA TILL MED EN MANGOSHAKE- DEN STÖRSTA DEM HADE!

Så SJUKT vackert!

Vi Hörs- ha de underbart!

Mot Karon

Imorgon ska vi byta ställe och förflytta oss 15 minuter ifrån Kata till Karon. Spännande! Imorgon ska vi även Möta upp Melanies släkt, hennes småkusiner och familj. Vi ska åka till dem så vi ska till ett ställe som heter  kao Bang eller något, kommer icke ihåg sen efter det ska vi stanna på patong och strosa runt i Patong, titta in shoppingen och titta in killarna som är upklädda till tjejer och kanske checka in på håkans bar- dock inget party eftersom kommer direkt från stranden :) Sen om fyra dagar ska vi till Phi phi, där kommer vi nog stanna i en vecka, sen efter det vet vi inte riktigt hur det ser ut. Vi måste skaffa visum också och där har vi har olika alternativ. Vi får se hur det blir, antigen åka till vietnamn i en vecka för att skaffa mera dagar i thailand,.. Eller flyg från phuket till ett billigt land och flyga tillbaka så får vi 30 dagar till- vi får se vad som händer.

Lite bilder från Kata, enjoy!

Vårt Rum

Bebis

lite av stranden på Kata

Mer strand

min frukost idag, mums!

Smart, lämna in tvätten och få den såhär. Gilllart!

LOVELY!

Jag älskar att vara i Thailand, solen steker och jag börjar bli lite brun... Ikväll har vi bara softat varit ute och gått, vi gick till karon, en bitr melanie shoppade en jättefin byxdress och jag handla frukt och jag har även handlat nytt myggspray- bara jag som blir biten melanie blir biten, jag blir massbiten och ändå har jag myggspray som jag köpte hemma, men den hjälpte inte så jag fick köpa ett nytt. OCH

hör här- jag har köpt ny solskyddsfaktor och en aftersun sak med, fan dyrt.. lika dyrt som hemma i Sverige, jag fick betala 500 bath vilken är 125 svenska kronor för en solfaktor med 10 på.. Men jag behövde de, vill inte ligga med sololja och hela tiden och 30 är nästan slut.. :)

Här är lite utbildningar som det står mellan att jag ska välja, eller inriktningar på lärarprogrammet:

Ni ser prioteringarna med, dock stämmer dem inte, jag tror jag vill ha idrott och hälsa först! Dock osäker eftersom den är ett helt år längre 4.5 år, de vill säga!  söker arbetsterapuet för att se om jag kommer in typ, kul att veta! (:

ÄT LITE ÄGG FÖR MIG!
GLADPÅSK!

Koh Phangan- Phuket town- Patong - Kata Beach

Igår kom vi tillbaka till Phuket, vi hade bokat för att åka till Phuket town, fråga mig inte varför. När vi kom dit ösregna det och var bara allmänt jobbigt och hitta inga boende så vi tog en taxi till Patong, där vi tillbringa natten, men vi lämna patong idag runt tolv tiden och begav oss till Kata- nu bor vi på samma ställe som vi både på första natten i Thailand- dock i ett lyxigare runt med AC och KYLSKÅP! Haha, så inatt kommer jag sova som en gud, vaknar alltid upp av att det är FETT VARMT!!

Vi lämna patong eftersom vi tyckte inte det var något att ha, jag har ju varit där innan men kände inte igen mig så mycket bara lite, fan bygger ju nya saker hela tiden och jag tyckte stranden var finare när vi var där - kändes inte alls så bra. Men kata gillar jag, kom nyss hem från beachen. Jätte härligt väder idag typ SVINVARMT OCH SOL PÅ HIMLEN! Så idag har vi fått ltie färg känns bra för känner mig typ VIT innan, nu är jag lite LJUSBRUN!

Tidigt i förrgår lämna vi Koh phangan, där vi redan spenderat 5 nätter, tiden där har varit underbar, vi har softat legat på stranden, åkt moped runt ön, atit jättebillig mat, titta i affärer och såklart Full mooon party. Galet mycket folk alltså, människor överallt och dem sålde sprit överallt med, typ “vucket” kallar dem det, en hink med typ vodka och redbull och jucie- vädligt starka var dem men dem gick ner. Inga konstiga pillar fick vi i dem heller, så de känns skönt! Dock vart jag lite bakis dagen efter, men de är sådant man får räkna med. (:

En liten incident som hände i Koh Phangan- jag blev att med 2500 Bath vilket är bara 700 svenska kronor men den dåliga valutan som dem pengarna var. Jag hade lagt lite pengar i en annan plånbok på vårt rum eftersom jag inte ville gå runt med så mycket pengar överallt, men ack vilket misstag. Vet inte riktigt när jag blev av med dem. Men i alla fall. Vi låser alltid varje gång vi lämnar vår bungalows och jag dubbelcheckar alltid. Så blev väldigt paff när jag skulle ta upp min plånbok och såg att dem var tomt. Så alltså har dem som äger stället varit inne här och rotat bland våra saker och tagit mina pengar eftersom någon annan kommer ju knappast in, man måste ju ha nyckel för att öppna dörren… De störande är att man vet att de är dem till 99 procent. ÅH men vi har i alla fall inte ätit på deras restaurang eller bokat vår biljett till phuket där, så dem har redan förlorat på oss genom att ta dem pengarna. Men sånt som händer var gött sur ett tag där men gick över dagen efter typ! Haha

Att hyra moped här är fräckt! Jag trodde inte vi skulle göra det eftersom trafiken är galen men vi gjorde dett, sjukt kul. Så lätt att ta sig till ställen eftersom vi inte bodde så nära typ all shopping och billiga matställen. Vi hade riktigt kul, bara det var en upplevelse att köra och vi åkte in på lite småvägar och såg hur dem vissa levde.. Så de var ju inte sista gången direkt. Vi hyrde den två dagar här och vår nästa blir nog hör phuket och sen avslutat vi med i bangkok- utmaningar är väl aldrig fel. (:

Stranden i koh phangan, Had yao, där vi bodde var riktigt fin, vattnet är alldeles grön/blått och inte några vågor. Åh på kvällen är det upplyst med olika restauranger och alla har musik, livet är verkligen en fest här nere! Backpacker livet här i thailand är så annorlunda om man jämför med Australien, två olika resor och helt underbara på olika sätt.

Vi har även tagit oss en massage nere på stranden en kväll, snacka om gott, de lär jag göra fler gånger. Helt sjukt skönt!

Något som jag älskar med detta landet är frukten och alla fruit shakes. SÅ SJUKT JÄVLA GOTTT!!

Här får ni lite bilder från vår tid i Koh Phangan, Enjoy!