London fast är nu i Malasiya

Vi skulle publicera detta i London men internet kostnaderna var så dyra. Så vi skippa det! Så det är därför det står lite konstigt.

 Första inlägg i london, vi befinner oss nu på stansted, flygplasten i London. Flygresan har gått jättebra och jättefort, dock fick jag lock för öronen, så att de gjorde svinont men de är borta nu så de är ju toppen.

Vi har också ätit, jag dock en ”chickensandwish”- gud den smaka bara konstigt, men jag fick trycka i mig den ändå – Nästan så att jag längtar hem till mammas mat eller nej inte ÄN! Hihi

Jag och Melanie har konstaterat att det är massa folk som bara glor på oss hela tiden men det beror nog på att vi har en jättestor ryggsäck på ryggen och en på på magen, det ser grymt roligt ut och vi är jävligt snygga! HAHA

 

Vi har försökt att skaffa gratis internet men vi lyckades ej så vi fick köpa – åh vi som är packpackers. Köpte ett så vi bara bra inne och tittade ”ansiktsboken” hann inte uppdatera bloggen. Vi Sitter nämnligen på våra egna datorer och vi hoppades att vi kunde internet till våra bebisar (datorerna) men de verka svårt och för dyrt!

 

Saker som hände på flygplatsen i London(stansted)

 

  • Melanie ropar från andra toalettbesöket.. åhhh neeej CAROOOLINE. Jag tänkte va fan har hon gjort nu... hon kommer ut och har mobilen i massa delar... hahah jag bara skrattar.. Telefonen hade badat i toaletstolen, att jag inte vred mig av skratt.. Så typiskt henne, så vi håller på att torka den för fullt – vet dock inte hur det går, men vi hoppas på de bästa. ( hoppas ni får ett gott skratt)

 

  • Vi har redan hinnit se galna killar med massa rosor i handen, springa fram och slänga sig på golvet när deras tjejer/fruar kommer ut från säkerheteskontrollerna.. Gud jag och Melanie stod där med våra stora ögon och bara GLODDE! Haha killen var helt knäpp!

 

  • Melanie hade förvarat mig att dem säkert sorry för nothing liksom. Vi har inne i en liten affär i max fem minuter och jag fick TRE sorry, sa så jag har konstaterat att dem är väldigt vänliga eller mer förbrukar ordet SORRY!

 

  • Vi har varit inne en shop med billiga smycken och jag slog faktiskt till på två rarmband- Mamma jag blev kär i det VAR TVUNGEN- jättefina saker!

 

  • Melanie har lärt mig fläta på något konstigt sätt så vi har sysselsatt oss med det en timme eller två.

  • Pratar med en kille från London eller vet i fan vad han kom ifrån, dock följde han efter oss och skulle bära vara väskor och köpa mat till oss, men vi sa nej! Redan stackars efter sig.. BRA JOBBAT! Nej men han var faktiskt väldigt trevlig men jaaa..... stalka oss så är inte okej! Vi stack ifrån honom om någon undrar;)

 

  • Vi skulle gå och skaffa vårt boaring pass och fick då redan på att vårt flyg ändras igen.. Först var flygtiden 23.20 och efter det 04.00 och nu 05.45! Men vi blev glada vi fick en check på 15 Brittiska pund motsvarar 160 svenska kronor. Detta kunde vi då utnyttja i restaurangerna. Så jag och Melanie blev väldigt uppspelata så vi gick till alla restaugerna och kunde inte bästa vart vi skulle äta men tillslut blev det ett ställe. Vi blev mätta och belåtna och då hade vi bara använt halva checken så vi kommer att äta en gång till innan vi ska på flyget! Jag som trodde att detta skulle bli en ”dietet” resa.

 

  • jag sitter här och skriver Melanie vilar lite, hon har ont i magen så låna ut min kudde till henne, så nu ligger hon som en prinsessa och sover här brevid mig.

 

  • Det kommer fram en kille till oss när vi ligger på golvet och ser på film.. de lät typ såhär: ” hey, we have seeeing you a lost of time today. Me and my friends wondring if you want to joine us after the movie” hahah vi hade inte sett denna killen på hela dagen, trots att vi har varit på flygplasten sen tio på morgonen. Ja ni kan nog förstå varför vi ej lagt märkte till honom...

 

  • vi har tagit fel på tiden minst tio gånger och ätit världens äckligaste panini, jag lovar! Ska visa bild så ska ni få se!!!

 

  • När jag skulle gå igenom säkerheteskontrollerna så pep jag, så dem fick känna på mig och hittade inget och sen undra jag vad det var som pep och då var det mitt lås till väskan... Sååå jag dem kan fan inte titta så bra för det låg i min ficka.... Sen pep min dator ocksååå- så den fick dem kollla, Ni fattar- de händer alltid saker när caroline och melanie är i farten.

 

Avskedet i SVERIGE!

De gick bra, jag var inte alls nervös eller så mer förväntansfull, men när jag ser först mellis mamma har tårar och sen ser på min, så kom det för mig med men det var inte alls mycket! Så de kändes BRA!

 

Dagens: Åhh jag ser hela jordklotet – flicka fyra år ( hon sa det när vi lyfte)

 

Detta inlägg skulle vi lagt in i london men blev inte så , men blev i malayisa istället.


 Vi landa i Malayisa idag runt 3 tiden på natten.  vi kom fram till hostelet vid 6 tiden och gick och la oss i tre timmar sen väntade frukost och nu har vi duschat och ska snart iväg och titta här lite, runt om i Malayisa. Vi har problem med adapterna min funkar inte men Melanies funkar, dock funkar inte henens data sladd där i. men vi löser väl även detta problemet..

Gud sitter här och de blåser lite, men de blåser varmt och svetten rinner och känner mig inte alls lika fräsch och vi är väldigt trötta, flygresa var jobbig- så lång och jag hade svårt att somna och har fått magbesvör redan, hur lyckas jag.. vi lär dock inte se vattnet i Malasiya ligger långt här ifrån.. men men.

Kramar från Caroline

 

 


Kommentarer
Postat av: Mammma

Hej!



Roligt att läsa din blogg och att ni kommit fram utan några större missöden. Här är allt som vanligt, men det känns lite tomt utan dig men jag vänjer mig väl.

Kramar mamma

2010-01-23 @ 07:03:50
Postat av: David

Hahaha! Jag gillar delen med Melanies mobil starkt!

2010-01-23 @ 08:06:17
URL: http://lifeattheedge.blogg.se/
Postat av: pappa

Heej Goa Roliga underbara Carro



Visste det skulle bli en underhållande resa med dej



Du e sååååå GOOO Underbara Människa där



Japp ja saknar dej!!! redan i massor



Kramar Pappa

2010-01-23 @ 09:00:24
Postat av: johanna

hahahaha ni e ju bara för roliga.. tänk, detta är ändå bara början.. så mkt ni kommer att ha och skriva i era bloggar under denna resan!!!:D

2010-01-23 @ 10:31:05
Postat av: Amanda

Hahah ni har iaf redan vart med om massa saker. Det verkar iaf som att ni har det bra :) uppdatera ofta! Pusss

2010-01-23 @ 11:14:42
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0