Ändrade planer

Idag har vi bokat bussbiljett till Malaysia, den tar 25 timmar. Vi skulle ju till laos eller Vietnamn men för att komma dit var man tvungen att fixa visum i Bangkok och melanie var inte så sugen på att åka dit så vi skippa det och jag antar att ni hemma är tacksamma för det.. Ni vill ävl inte att vi ska vara med om skottlossning. Hoppas det bättrar sig öfr vi flyger ju hem från bangkok och jag vill ju shoppa det sista där.

Men vi ska i alla fall till malayisa där vi startade vår resa, så vi ska väl besöka det berömda shoppingcentrumet osm vi var på förra gången och shoppa lite, sen ska vi försöka bo på hotel med pool så vi inte tappar vår färg.. Sen ska vi nog resa lite i malaysia till stränderna och stanna där någon dag. Allt detta beror på om vi åfr ett visum med 30 dagar som vi kan ha i thai eller ett med 15 dagar. om vi bara får 15 dagar måste vi stanna i Malaysia till 28 april innan vi reser tillbaka till Thailand annars om vi får 30 dagar kan vi resa tillbaka tidigare- men jag skulle nog vilja resa lite i malayia..

Dock lite depp jag som ville till Vietnamn, men får väl ta det nästa gång jag åker till Thailand eller reser, lär nog dröja ett tag efter detta!  Men i alla fall imorogn lämnar vi, men på dagen ska vi ut på båttur- en snorkeltur igen, vi gillar det! Så vi kommer att ha snorklat här på Koh Tao innan vi lämnar det! Hoppas på sol, men det tror jag det har varit det görlänge nu, jag har liksom änna tröttnat att ligga på stranden och bara sola, fattar ni? TRöttnat så ska bli skönt med en båttur imorgon och sen  blir det en äcklig-jobbig resa till Malaysia i en busss men först en nattbåt igen!

Efter vi kommer tillbaka till thailand från Malaysia vet vi inte riktigt vad som står på planeringen eftersom vi åker neråt ¨åt phuket hållet, kanske vi hoppar av där eller något. Meningen var ju att vi skulle högst upp i thailand och göra trekking, men vet inte om vi orkar åka igenom hela landet bara för att göra det. Så vi kanske göra något sådant i phuket eller nått annat, typ djungelsafari finns ju med! vi har inte pratat så mycket om det men vi får se!


Hoppas ni har det bra hemma, saknar er jättemycket!Även fast jag har det toppen här borta, men man kan faktiskt vara lite små grinig och sur här borta med, tror dock det beror på lite hemlängtan, saknar min familj och vänner- Plus att jag och melanie börjar tröttna att leva 24/7 med varandra, det är påfrestande och man blir lätt smågrinig på den andra för inga saker. Åh är man själv lite smågrinig går det ut över den andra. Fast även för detta GILLAR JAG HENNE GRYMT MYCKET- VI GÖR EN BÄSTA RESAN NÅGONSIN! Det är förståligt att blir trötta på varandra.Så nu ska jag njuta av den sista tiden här och vi ska ha det bäst, det lovar jag! kommer sakna varje minut av denna resan sen när jag kommer hem =)=) känner mig resan bättre, när jag skrivit av mig! Hoppas ni gillar min läsning!
KRAAAAM



Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som en bra ide. Jag förstår om ni har meningsskiljaktigheter. Det är inte konstigt men tanke på att ni är med varandra dygnet runt. Tänkt dig, dig o Ida. Jag o Erica klarade knappt en vecka innan det blev konfliker. Kram

2010-04-16 @ 20:24:13
Postat av: Robin

du får komma hem å umgås med mej :D för vi har aldrig haft meningsskiljaktigheter :D

2010-04-17 @ 10:05:39
Postat av: sarah

du börjar bli riktigt brun nu duu:D

2010-04-17 @ 10:35:13
Postat av: melanie

gillar dej carrro haha! du och jaag, ibland är vi litre för likaa på ett sätt men du är så bra! puss från mig pa andra sidan borden (24/7) haha

2010-04-17 @ 11:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0