PARADISE

Går upp nio, går ner och äter frukost som redan är betald,  därefter upp till rummet, fixat och sen GÅR till hamnen och därefter tar färjan till Manly Beach.. visst låter det jobbigt? Haha eller inte det är helt underbart- dock känner jag mig utmattad, ( kanske spriten )beror nog på värmen och att ligga på stranden är ganska ansträngande... jag bara älskar det- det är som en dröm!

Melanie på Beachen idag- hon börja med sololja idag och hon kunde inte bada eftersom då skulle oljan kanske försvinna.. fattar ni- hon kommer vara svart när vi kommer hem. Haha jag använder dock 30 och 50 än, visst är jag duktigt!? Börjar faktiskt få jämn och fin brun färg bara efter 2 dagar på stranden, craaaazy. Flor dock på ryggen men de beror på det som hände i Singapoooore..

 Idag har vi laga en riktig god middag idag- pasta, kött och sallad och sweet chillisås.. Vi lever då inte på nudlar, ändå gör vi ganska enkel mat. Folk gör grytor och massa avancerat mat.. Så imorgon ska vi avancera uppåt- pasta och köttfärsås. (: 


Gårdagsnatt – Roligaste på länge!

Vi gick till klubben på hotelet- vi umgicks med dem tre norska tjejer som vi delar rum med, jätte trevliga. Vi drack en del och ja- jag var full. Vi dansa och pratade ENGELSKA- jag är faktiskt chockad över mig själv... jag kan föra en konversation utan att staka mig. Haha. Kul man blir bara säkrare och säkrare. Hade en konversation med en Australienare om vad jag skulle göra här och jag råka säga att jag hade släkt här- då blev det lite fel för han fatta inte vad jag saa. Men som sagt vi löste det.


En kille försökte prata på svenska och han frågade mig –” hur är läget” det är ganska svårt att höra vad dom säger,. De jag trodde han sa var ”du är läcker” det blev ett litet missförstånd och var dock lite pinsamt.. men då ler man bara! Ja de hände lite mer saker men de går vi inte in på här. Hihi Fast kan ju säga att jag kom lite för nära en kille och självklart ville han ha mitt nummer och de är klart han fick det.. De han inte visste var att den inte fungerar. Haha så hoppas han inte ringde mig.. haha Smart tips om man inte vill träffa en person igen... (: 

MATS- den där gratisdrinken verkar inte finnas längre, jag har inte fått någon än och det verkar som om jag inte kommer få någon heller! Så ska försöka glömma detta nu, och tänka positivt! (:

 jag gillar verkligen Sydney- vart man än går ser man nya saker och andra personer, många olika culturer med mera. Som idag har vi gått i en park och sett en man stå och göra olika sorters rörelser och massa konstiga saker.. VI FILMAAAAA! Finns mycket mer saker, händer alltid något hela tiden men kommer inte på riktigt!


Till mamma och pappa- ni behöver inte kommentera varje inlägg, roligare när det kommer då och då.. OKEJ?Ett tips från er DOTTER! (:(:(:





Kramar från Australien!


Kommentarer
Postat av: pappa

oki hmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kul du!!



Kanske saknar dej!!!!!!!



KRAAAAAAAMMM

2010-01-31 @ 12:09:14
URL: http://emmamittnamn.blogg.se/
Postat av: Mormo

Kan inte låta bli att skicka en liten hälsning eftersom gammelmorfar Nils har fått lite rapport om din resa idag och han hälsar till dig. Kram Mormor

2010-01-31 @ 16:57:10
Postat av: Amanda

Haha ni verkar ha de toppen! Njuuuut. Om 6 dagar åker jag! =) Pusspuss

2010-01-31 @ 17:01:17
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com
Postat av: lilla syster

älskaaaa bilderna as fina<3

saknar dejj

2010-02-02 @ 11:16:52
URL: http://emmaisabell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0