Koh Phangan- Phuket town- Patong - Kata Beach

Igår kom vi tillbaka till Phuket, vi hade bokat för att åka till Phuket town, fråga mig inte varför. När vi kom dit ösregna det och var bara allmänt jobbigt och hitta inga boende så vi tog en taxi till Patong, där vi tillbringa natten, men vi lämna patong idag runt tolv tiden och begav oss till Kata- nu bor vi på samma ställe som vi både på första natten i Thailand- dock i ett lyxigare runt med AC och KYLSKÅP! Haha, så inatt kommer jag sova som en gud, vaknar alltid upp av att det är FETT VARMT!!

 Vi lämna patong eftersom vi tyckte inte det var något att ha, jag har ju varit där innan men kände inte igen mig så mycket bara lite, fan bygger ju nya saker hela tiden och jag tyckte stranden var finare när vi var där - kändes inte alls så bra. Men kata gillar jag, kom nyss hem från beachen. Jätte härligt väder idag typ SVINVARMT OCH SOL PÅ HIMLEN! Så idag har vi fått ltie färg känns bra för känner mig typ VIT innan, nu är jag lite LJUSBRUN!


Tidigt i förrgår lämna vi Koh phangan, där vi redan spenderat 5 nätter, tiden där har varit underbar, vi har softat legat på stranden, åkt moped runt ön, atit jättebillig mat, titta i affärer och såklart Full mooon party. Galet mycket folk alltså, människor överallt och dem sålde sprit överallt med, typ “vucket” kallar dem det, en hink med typ vodka och redbull och jucie- vädligt starka var dem men dem gick ner. Inga konstiga pillar fick vi i dem heller, så de känns skönt! Dock vart jag lite bakis dagen efter, men de är sådant man får räkna med. (:


En liten incident som hände i Koh Phangan- jag blev att med 2500 Bath vilket är bara 700 svenska kronor men den dåliga valutan som dem pengarna var. Jag hade lagt lite pengar i en annan plånbok på vårt rum eftersom jag inte ville gå runt med så mycket pengar överallt, men ack vilket misstag. Vet inte riktigt när jag blev av med dem. Men i alla fall. Vi låser alltid varje gång vi lämnar vår bungalows och jag dubbelcheckar alltid. Så blev väldigt paff när jag skulle ta upp min plånbok och såg att dem var tomt. Så alltså har dem som äger stället varit inne här och rotat bland våra saker och tagit mina pengar eftersom någon annan kommer ju knappast in, man måste ju ha nyckel för att öppna dörren… De störande är att man vet att de är dem till 99 procent. ÅH men vi har i alla fall inte ätit på deras restaurang eller bokat vår biljett till phuket där, så dem har redan förlorat på oss genom att ta dem pengarna. Men sånt som händer var gött sur ett tag där men gick över dagen efter typ! Haha



Att hyra moped här är fräckt! Jag trodde inte vi skulle göra det eftersom trafiken är galen men vi gjorde dett, sjukt kul. Så lätt att ta sig till ställen eftersom vi inte bodde så nära typ all shopping och billiga matställen. Vi hade riktigt kul, bara det var en upplevelse att köra och vi åkte in på lite småvägar och såg hur dem vissa levde.. Så de var ju inte sista gången direkt. Vi hyrde den två dagar här och vår nästa blir nog hör phuket och sen avslutat vi med i bangkok- utmaningar är väl aldrig fel. (:


Stranden i koh phangan, Had yao, där vi bodde var riktigt fin, vattnet är alldeles grön/blått och inte några vågor. Åh på kvällen är det upplyst med olika restauranger och alla har musik, livet är verkligen en fest här nere! Backpacker livet här i thailand är så annorlunda om man jämför med Australien, två olika resor och helt underbara på olika sätt.


Vi har även tagit oss en massage nere på stranden en kväll, snacka om gott, de lär jag göra fler gånger. Helt sjukt skönt!


Något som jag älskar med detta landet är frukten och alla fruit shakes. SÅ SJUKT JÄVLA GOTTT!!

Här får ni lite bilder från vår tid i Koh Phangan, Enjoy!













Många kramar


Kommentarer
Postat av: johanna

gud va härligt det ser ut!!! ni verkar fortfarande ha det helt underbart! usch kan knappt titta på bilderna utan att bli ledsen.. saknar dig så!! <3

2010-04-02 @ 19:59:36
Postat av: Mamma

Hej!

Det ser härligt ut, nu börjar det vår här hemma snön är borta och idag är det fint väder. Solen lyser halv tio på morgonen. Ska ut och puts fönstren nu. Kramar

2010-04-03 @ 09:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0